"Oppas zonder poespas"
Platform huisdierenoppasservice NL | Katten- en kleine huisdierenoppas | Kattenhotel  | Dierentaxi | 

Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden “Jenny’s PetCare”:
Verblijfplaats: Huisdierenhotel 

1.) Algemeen

1.1 Jenny’s PetCare Kattenhotel te Den Haag is gediplomeerd (Vakbekwaamheid Besluit Houders van Dieren: Honden en Katten) en verzorgt katten en kleine huisdieren zoals konijnen, cavia's en hamsters. 
1.2 Oppas van het gastdier geschiedt in huiselijke sfeer in een woning. 
De eigenaar van het gastdier dient het gastdier zelf te brengen en op te halen. Tenzij anders overeengekomen.
1.3 Indien het gastdier moet worden opgehaald/gebracht door de dierentaxi, dan zullen er kosten in rekening worden gebracht voor elke rit, zie Tarieven.
1.4 Jenny’s PetCare te Den Haag is gesloten voor het brengen en ophalen van uw huisdier op de zondagen en feestdagen. U dient uw aankomst- en vertrekdag van uw huisdier bij het invullen van het boekingsformulier niet op de zondagen en feestdagen aan te geven. Wij zijn (indien beschikbaar) echter wel elke dag open/actief voor de verzorging van uw huisdier.
1.5 Indien de klant zonder bericht het gastdier niet binnen 14 dagen na beëindiging van de overeenkomst bij
Jenny’s PetCare ophaalt, zal Jenny’s PetCare de klant per aangetekend schrijven sommeren om het gastdier binnen
48 uur op te halen. Ingeval de klant dit niet doet, heeft Jenny’s PetCare het recht het gastdier naar een asiel te brengen. De klant blijft daarbij steeds gehouden om de volledige prijs van de oppasperiode te betalen vermeerderd met de kosten voor
het extra verblijf en de eventuele asielkosten. 
1.6 Jenny’s PetCare zal nooit de eigenaar van het gastdier worden.
1.7 Jenny’s PetCare is niet aansprakelijk voor ziekte en/of overlijden van uw huisdier.
1.8 Jenny’s PetCare is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren.
1.9 Jenny’s PetCare is niet aansprakelijk voor besmetting van uw huisdier met vlooien en/of wormen
1.10 Jenny’s PetCare behoudt zich het recht voor klanten te weigeren.
1.11 Jenny’s PetCare behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden op enig moment aan te passen.


2.) Verzorging en diensten

2.1 Jenny’s PetCare verzorgt uw huisdieren naar uw wensen zoals aangegeven en opgetekend in een overeenkomst.
2.2 Voor een eventueel bezoek aan dierenarts worden extra kosten in rekening gebracht.
2.3 Jenny’s PetCare maakt voor een oppasperiode gebruik van een overeenkomst.
2.4 Jenny’s PetCare zal in overleg met de eigenaar, bij ziekte of vermoeden op ziekte van uw huisdier, de dierenarts bezoeken, eventuele hieruit voortvloeiende kosten zullen bij eigenaar in rekening worden gebracht.
In levensbedreigende situaties zal Jenny’s PetCare eerst handelen alvorens contact met u op te nemen.
2.5 In geval van afwezigheid/lange afstand van uw eigen dierenarts zal Jenny’s PetCare een bezoek brengen aan een andere dan uw eigen dierenarts.

3.) Verplichtingen eigenaar

3.1 Eigenaar dient te zorgen voor : voldoende voer en eventuele medicijnen (met gebruiksaanwijzing). Wanneer deze middelen niet aanwezig zijn zal Jenny’s PetCare deze naar eigen inzicht aanschaffen waarbij de kosten voor de eigenaar zijn.
3.2 Kleine huisdieren dienen (indien niet beschikbaar in hotel) te worden gebracht met een eigen kooi. 
3.3 Eigenaar dient te zorgen voor : de gegevens van contactpersoon, dierenarts, paspoort of andere gegevens van uw huisdier.
3.4 Eigenaar dient Jenny’s PetCare te voorzien van volledige informatie nodig voor een goede verzorging van uw huisdier.
3.5 Ieder gastdier dient vrij te zijn van ongedierte als vlooien, wormen, teken, luizen of oormijt. Het gastdier dient daartoe ontvlooit en ontwormd te zijn. Indien Jenny’s PetCare de benodigde antivlooien- en/of wormenbehandeling toe moet dienen,worden de kosten daarvan in rekening gebracht aan de klant.

4.) Tarieven, Betalen

4.1 Tarieven worden besproken en vastgelegd in de overeenkomst. Eventuele bijkomende kosten tijdens de oppasperiode van het gastdier zijn hierin dan nog niet opgenomen.
4.2 De op de prijslijst vermelde prijzen gelden per dag, inclusief de aankomst- en vertrekdag. In deze prijs zijn inbegrepen de kosten van verzorging en eventuele huisvesting van het gastdier. 
4.3 Eigenaar dient het totaalbedrag te voldoen voor de start van de oppas. Bij een oppasperiode langer dan een maand, dient de eigenaar het maandbedrag uiterlijk 7 dagen voor de 1e van de volgende maand te voldoen.
4.4 Eigenaars die gebruik maken van Jenny’s PetCare dienen na de bevestiging van de reservering direct een voorschot te betalen van 25% van het totaalbedrag. 
4.5 Het (resterende bedrag van het) totaalbedrag dient uiterlijk 7 dagen voordat de oppasperiode begint, overgemaakt te zijn op de bankrekening van Jenny's Petcare.
4.6 Indien de start van de gewenste oppasperiode binnen 7 dagen plaats zal vinden, dan dient het totaalbedrag direct worden overgemaakt.
4.7 Door het ondertekenen van de overeenkomst verplicht eigenaar zich tot betaling van het afgesproken bedrag, de getekende overeenkomst/offerte dient als factuur.
4.8 Jenny’s PetCare behoudt zich het recht voor de tarieven op enig moment te wijzigen of aan te passen.
4.9 Indien het gastdier later wordt opgehaald dan afgesproken, dient de eigenaar de afgesproken meerprijs voortijdig te voldoen middels overmaken naar het bankrekeningnummer van Jenny's PetCare.

5.) Wijze van (Aan-)Betalen

5.1 De eigenaar maakt het totaal- of maandbedrag over op het door Jenny’s PetCare aangegeven
bankrekeningnummer en zorgt dat het bedrag staat bijgeschreven voordat oppas daadwerkelijk van start gaat.

6.) Annuleren, tussentijds stopzetten

6.1 Eigenaar kan en mag annuleren zonder opgaaf van reden mits tijdig en tenminste 7 dagen voor aanvang van de
oppas. 
6.2 Wanneer de annulering minder dan 7 dagen van te voren plaatsvindt zal 25% van de totale kosten in rekening worden gebracht.
 6.3 Wanneer de overeenkomst en de oppasperiode al zijn ingegaan mag eigenaar ook zonder opgaaf van reden annuleren, echter heeft eigenaar geen recht op restitutie. 
Algemene Voorwaarden “Jenny’s PetCare”:
Verblijfplaats: adres eigenaar gastdier

1.) Algemeen

1.1 Jenny’s PetCare Oppasservice te Den Haag is gediplomeerd (Vakbekwaamheid Besluit Houders van Dieren: Honden en Katten). Zij verzorgt katten en kleine huisdieren zoals konijnen, cavia's en hamsters. 
1.2 Jenny’s PetCare is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of andere schade aan uw woning tijdens uw afwezigheid met uitzondering van door Jenny’s PetCare zelf direct aangebrachte schade.
1.3 Jenny’s PetCare is niet aansprakelijk voor ziekte en/of overlijden van uw huisdier.
1.4 Jenny’s PetCare is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren die buiten mogen zijn tijdens uw afwezigheid.
1.5 Jenny’s PetCare is niet aansprakelijk voor besmetting van uw huisdier met vlooien en/of wormen
1.6 Jenny’s PetCare behoudt zich het recht voor klanten te weigeren.
1.7 Jenny’s PetCare behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden op enig moment aan te passen.

2.) Verzorging en diensten

2.1 Jenny’s PetCare verzorgt uw huisdieren naar uw wensen zoals aangegeven en opgetekend in een overeenkomst.
2.2 Inbegrepen bij de dagprijs van het oppassen zijn: primaire zorg voor uw huisdier, schoonmaken eventuele kattenbak/kooien, opruimen “ongelukjes”, stofzuigen (enkel rondom kattenbak en veel gebruikte ligplaatsen).
2.3 Voor extra services worden extra kosten in rekening gebracht.
2.4 Jenny’s PetCare zal bij ziekte of vermoeden op ziekte van uw huisdier de dierenarts bezoeken, eventuele hieruit voortvloeiende kosten zullen bij eigenaar in rekening worden gebracht. U wordt hiervan op de hoogte gesteld tenzij anders aangegeven. In levensbedreigende situaties zal Jenny’s PetCare eerst handelen alvorens contact met u op te nemen.
2.5 In geval van afwezigheid van uw eigen dierenarts zal Jenny’s PetCare een bezoek brengen aan een andere dan uw eigen dierenarts.

3.) Verplichtingen eigenaar

3.1 Eigenaar dient te zorgen dat het huis toegankelijk is voor de oppas en dat toegangsdeur, sleutel en slot goed functioneren (geen extreem klemmende deuren etc.)
3.2 Eigenaar dient te zorgen dat Jenny’s PetCare in bezit komt van de huissleutel.
3.3 Eigenaar dient een contactpersoon en/of sleutelhouder aan te wijzen, dit in geval van noodsituaties zoals brand, inbraak, ziekte/overlijden huisdier of in geval van het zoekraken sleutel of afbreken sleutel.
3.4 Eigenaar dient te zorgen dat alle noodzakelijke middelen aanwezig zijn voor de verzorging van uw huisdier.
Wanneer deze middelen niet aanwezig zijn zal Jenny’s PetCare deze naar eigen inzicht aanschaffen waarbij de kosten voor de eigenaar zijn. Onder noodzakelijke middelen wordt verstaan: voldoende voeding/drinken, (voor katten:) kattengrit en schepje voor het poepvrij maken van de kattenbak, eventuele voldoende medicatie, kam en/of borstel. 
3.5 Ook dient de eigenaar te zorgen voor : de gegevens van contactpersoon, dierenarts, paspoort of andere gegevens van uw
huisdier.
3.6 Eigenaar dient Jenny’s PetCare te voorzien van volledige informatie nodig voor een goede verzorging van uw huisdier. 
3.7 Eventuele logeés, werklieden en andere sleutelhouders dienen op de hoogte te zijn van de oppasperiode en afspraken die u met Jenny’s PetCare maakt.
3.8 Indien het gastdier later wordt opgehaald dan afgesproken, dient de eigenaar de afgesproken meerprijs voortijdig te voldoen middels overmaken naar het bankrekeningnummer van Jenny's PetCare.

4.) Tarieven, Betalen

4.1 Tarieven worden besproken en vastgelegd in de overeenkomst. Eventuele bijkomende kosten tijdens de oppasperiode van het gastdier zijn hierin dan nog niet opgenomen.
4.2 De op de prijslijst vermelde prijzen gelden per keer. In deze prijs zijn inbegrepen de kosten van verzorging. 
4.3 Eigenaar dient het totaalbedrag te voldoen voor de start van de oppas. Bij een oppasperiode langer dan een maand, dient de eigenaar het maandbedrag uiterlijk 7 dagen voor de 1e van de volgende maand te voldoen.
4.4 Eigenaars die gebruik maken van Jenny’s PetCare dienen na de bevestiging van de reservering direct een voorschot te betalen van 25% van het totaalbedrag. 
4.5 Het (resterende bedrag van het) totaalbedrag dient uiterlijk 7 dagen voordat de oppasperiode begint, contant betaald te zijn of overgemaakt te zijn op de bankrekening van Jenny's Petcare.
4.6 Indien de start van de gewenste oppasperiode binnen 7 dagen plaats zal vinden, dan dient het totaalbedrag direct worden overgemaakt.
4.7 Door het ondertekenen van de overeenkomst verplicht eigenaar zich tot betaling van het afgesproken bedrag, de getekende overeenkomst/offerte dient als factuur.
4.8 Jenny’s PetCare behoudt zich het recht voor de tarieven op enig moment te wijzigen of aan te passen.
4.9 Indien het gastdier later wordt opgehaald dan afgesproken, dient de eigenaar de afgesproken meerprijs voortijdig te voldoen middels contante betaling of overmaking naar het bankrekeningnummer van Jenny's PetCare.

5.) Wijze van (Aan-)Betalen

5.1 De eigenaar betaald contant of maakt het totaal- of maandbedrag over op het door Jenny’s PetCare aangegeven
bankrekeningnummer en zorgt dat het bedrag staat bijgeschreven voordat oppas daadwerkelijk van start gaat.

6.) Annuleren, tussentijds stopzetten

6.1 Eigenaar kan en mag annuleren zonder opgaaf van reden mits tijdig en tenminste 7 dagen voor aanvang van de oppas. 
6.2 Wanneer de annulering minder dan 7 dagen van te voren plaatsvindt zal 25% van de totale kosten in rekening worden gebracht.
6.3 Wanneer de overeenkomst en de oppasperiode al zijn ingegaan mag eigenaar ook zonder opgaaf van reden annuleren, echter heeft eigenaar geen recht op restitutie. 

Share by: